Product Colors and Sizes

• product

Wedze Tour Light, Alpine Touring Ski Bindings

Sale price: $349.00 Regular price:

The length of the binding can be adjusted by 50 mm once the ski is drilled, which enables skis to be exchanged, loaned, tested and resold.

Color: Select a color
Size: Select a size
Sale price: $349.00 Regular price:

Free returns

Free shipping over $35

Free pickup

San Francisco, 735 Market St. Options

Select an available color and size to see options.

Model: 8569490

Product Features

A photo of the Wedze Tour Light, Alpine Touring Ski Bindings in use

Wedze Tour Light, Alpine Touring Ski Bindings is designed for

Lightweight

1.7 lbs per pair of bindings with leashes.

Easy to use

Use of the heel lift without removing the skis, with the tip of your pole.

Adjustable

3-position turn heel lift. Adjustable length 50 mm DIN 4-10

Compatibility

Suitable with hiking boots with inserts.

Product Customer Reviews

Skip to reviews
9 Reviews
Write a Review

Wedze Tour Light, Alpine Touring Ski Bindings,base color
Filtered by reviews Loading reviews…
Rapport qualité-prix agressif

Super rapport qualité-prix-légèreté, les fixations font bien le taf (je les ai achetées montées de série sur les skis MT85). Pas eu de problèmes en descente, même sur piste assez dure. Sur le plan moins positif, je rejoins les avis de Nicolas et Thibault: (1) en action, les fixations sont assez difficiles à changer de position (la pointe du bâton se coince, ou il faut se baisser et la terre est basse...). (2) De plus, il m'est arrivé plusieurs fois que la fixation tourne d'elle-même de la position haute à la position descente: on est alors coincé et il faut entièrement déchausser en pleine montée. Pas cool. Mais j'ai trouvé un truc: je découpe des petits carrés 4x4 de patins anti-bruits en caoutchouc recyclé (moins de 10 € en magasin de bricolage) et j'y fore 2 trous correspondant aux ergots de fixation arrière. Avant la montée, j'enfonce ces petits blocs de caoutchouc et je les solidarise avec le bloc fixation arrière grâce à un élastique épais. Et hop! même si la cale tourne, l'arrière de mes chaussures ne se bloque plus. Je prends un ou deux blocs caoutchouc de réserve dans mon sac à dos.

Bonnes fixations de ski…

Bonnes fixations de ski de randonnées excellent rapport qualité prix. Un plus, elles sont réglables pour différentes pointures, rare pour ce genre de fixations

Ok

Ok

Bonne fixation, facile a…

Bonne fixation, facile a manipuler et reactive

icon-circle-checkmark verified purchase
Fixations efficaces et super légères

Je viens d’équiper mes skis avec ces fix . J’avais déjà l’équivalent chez dynafit ( tlt) . Je les trouve plus facile à manipuler . J’aime leur côté costaud et léger à la fois . Montées sur des skis free Rando de 100 mm au patin , l’efficacité est bien la avec une utilisation tonique et plutôt agressive. En plus le prix est beaucoup plus léger que mes anciennes dynafit !

Bon produit et excellent…

Bon produit et excellent rapport qualité prix !

A perfectionner

Après un an d’utilisation, je me permets de faire un retour. Niveau légèreté, rien à redire, j’ai remplacé des DIAMIR avec ces fix et honnêtement ça se sent tout de suite. Génial de ce point de vue. J’ai deux petits bémols cependant. Le premier est d’ordre ergonomique. Le trou pour changer de position n’est pas très bien placé, je suis obligé de me baisser pour changer de cale parfois (passage de cale intermédiaire à nulle...) Le deuxième est plutôt technique: en dévers, la cale haute ne reste pas en position et la chaussure a tendance à la faire tourner et vient se mettre sur la position descente avec les ergots. Pas top. A améliorer donc (pensez à moi ;) ) Cependant, pour le prix, c’est une bonne fixation.

Lors de ma première…

Lors de ma première sortie avec beaucoup de poudreuse la fixation tourne seul à deux reprises et se remet en position descente. Toute fois cela reste un très bon produit je ne regrette pas mon achat rapport qualité prix intéressant.

Fixations rando

Pas encore testé en rando car achat fait il y a 2 jours A première vue ce produit a on air de très bonne qualité À voir dès que les conditions hivernales le permettrobt

Skip to reviews

Additional Product Information

Composition

Body

• 100% Stainless steel

Structure

• 100% Polyamide 6

Using the binding when climbing

Present the front of the boot at an angle, once the metal holes on the boots are opposite the binding pins (metal cones), apply pressure. The binding is clipped at the front. When climbing: - Lift the black plastic part up to lock your binding. - Turn the heel pad to avoid clipping in the back of the boot. - Turn the heel pad to find the correct heel lift.

Using the binding to descend

Present the front of the boot at an angle, once the metal holes on the boots are opposite the binding pins (metal cones), apply pressure. The binding is clipped at the front. When descending: - Leave the black plastic part down to enable it to unlock in the event of a fall. - Turn the heel pad to clip the back of the boot. - Clip with a sharp movement.

Binding release standard

Warning, many cross country ski bindings are not standardized. the binding releases with a spring. The standard follows a DIN scale. In theory, an 175-lb skier will adjust their binding to number 8. In reality, they will have to take into account their skiing level, physical fitness and snow conditions.

Easy to adapt.

bindings sold without ski brakes, ski brakes cannot be added later. Compatible with Dynafit or Wedze crampons. Sold with a ski leash to connect the boot to the binding.

Origin

Imported

Superior quality. Unbeatable prices.

For 40 years, Decathlon has delivered the best value in the retail sports industry by offering high-quality, sustainable and cost-effective products.

Decathlon makes the difference

reduces retail prices

4. laptop-checkout

Minimal retail footprint

lowers overhead and indirect costs