Product Colors and Sizes

Special product, Innovation Special product, New Release Special product, Special product, Sale

15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad

Regular price: $19.99 Regular price:
Color: Select a color
Size: Select a size
Sale price: $19.99 Regular price:

Free returns

Free shipping over $30

Free pickup

San Francisco, 735 Market St. Options

Select an available color and size to see options.

Model: 8526564

Product Features

A photo of the 15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad in use

15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad is designed for

The thickness (2.4") and size (15.4" x 9.4") are perfect for relieving your back and resting your head during exercises.

Versatility

Strengthen your deep muscles through stability work.

User comfort

The 2.4" thickness will give you all the comfort you need during your workout

Equilibrium workout

Improve your balance with the different levels of stability!

Product Lifestyle Image Gallery

Image Gallery







15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue 





15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue 





15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue 





15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue 





15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue

Product Customer Reviews

Skip to reviews
81 Reviews
Write a Review 





15.4'' x 9.4'' x 2.4'' Balance Pad,blue
Filtered by reviews Loading reviews…
Buy bueno

Perfecto para equilibrio o proteger las rodillas

icon-circle-checkmark verified purchase
Buen pad para ejercicios estáticos

Pad para uso de ejercicios estáticos que a mí me está dando muy buen resultado. Es de un material flexible pero resistente y actualmente la estoy utilizando tres veces por semana.

icon-circle-checkmark verified purchase
Algo blando

Para la práctica diaria es demasiado blando y acaba deformándose.

icon-circle-checkmark verified purchase
Buen producto

Es bueno.

icon-circle-checkmark verified purchase
Muy buen producto

Equilibrio!

Je retrouve l'équilibre suite…

Je retrouve l'équilibre suite à une opération

icon-circle-checkmark verified purchase
très bien…

très bien

icon-circle-checkmark verified purchase
Planche livrée déchirée

La planche que j’ai reçue est déchirée et inutilisable. La déchirure était cachée sous l’emballage, je l’ai découverte en arrivant chez moi. Très déçue.

Bonjour Elisabeth,


Je vous remercie d'avoir pris le temps de partager votre avis concernant la planche d'équilibre que vous avez acheté. Je suis désolée de constater votre insatisfaction vis-à-vis de ce pas d'équilibre.


Je prends bien note de vos remontées afin d'en faire part à l'équipe conception. Soyez sûr que nous travaillons en continu à l'amélioration de la qualité de nos produits, et nous allons donc être vigilant sur le sujet, afin de mettre en place des mesures correctives si besoin.


Dès ré-ouverture de votre magasin Decathlon, je vous invite à vous y rendre pour tout échange ou remboursement de votre produit. Sachez que vous avez 365 jours à compter de la date d’achat, pour échanger ou vous faire rembourser ce produit. 


Je vous souhaite une bonne journée,


Mathilde, Responsable communication

5/4/2020
Oui pad équilibre super…

Oui pad équilibre super pour faire de l équilibre sur une jambe

icon-circle-checkmark verified purchase
Manque de choix, juste…

Manque de choix, juste un modèle, un peu trop petit

icon-circle-checkmark verified purchase
RAS…

RAS

icon-circle-checkmark verified purchase
Très bon produit pour…

Très bon produit pour le travail de l'équilibre

icon-circle-checkmark verified purchase
Super.! Excellent pour travailler…

Super.! Excellent pour travailler les muscles profonds

icon-circle-checkmark verified purchase

Bonjour Anthony,


Je vous remercie d'avoir pris le temps de nous laisser un commentaire sur votre achat à Decathlon Perpignan.


Visiblement vous en êtes satisfait et nous en sommes ravis.


Au plaisir de vous accueillir de nouveau.


JENNIFER

3/18/2020
très bien pour le…

très bien pour le pilat

icon-circle-checkmark verified purchase
PAD EQUILIBRE PETIT

Excellent produit . J'en suis très satisfaite .

icon-circle-checkmark verified purchase
Skip to reviews

Additional Product Information

Composition

Foam

  • 100% Foamed eva

Why use a pad

It enhances your comfort. For example, if you feel wrist strain, you can place your hands on the pad with your fingers on the floor. It can also create a slight amount of instability to intensify the effort of your postural muscles without making it too difficult. Finally, it helps you find the right placement. For example, sitting on the pad makes it easier to find proper alignment for your back.

What kind of exercises can you do with your pad?

Don't know which exercise to start with, or how to get your posture right? Check out the user guide below. Our design team and qualified sports coaches have developed a coaching service to guide you. A dozen free exercises you can do with this accessory are included on the downloadable poster available with the user guide.

Dimensions and weight

Length 15.4" x width 9.4" x thickness 2.4" Weight: 7.1 oz

Bonus

Use it for your hands during core work if you have sensitive wrists.

Origin

Imported

Product testing

Made from materials free from harmful substances. We conduct tests on the size as well as to ensure the foam won't be compacted over time

Storage instructions

Keep away from heat sources. Do not place heavy objects on it.

Superior quality. Unbeatable prices.

For 40 years, Decathlon has delivered the best value in the retail sports industry by offering high-quality, sustainable and cost-effective products.

Decathlon makes the difference
  1. product-research

    Research and development

    delivers high-quality cost-effective products

  2. State-of-the-art production processes

    minimize manufacturing costs

  3. Optimized supply chain

    reduces retail prices

  4. laptop-checkout

    Minimal retail footprint

    lowers overhead and indirect costs

 

Size Guide Visual